Градска идентичност

В темата се работи по идеята за идентифицирането и създаването на идентичност(и) в рамките на София чрез използването на отличителните ѝ черти. Изследват се конкретни концепции за идентичност – град на иновациите, град на киното, фестивалите и т.н., но се разглежда и характерния облик, създаващ идентичност на конкретни части на града. За да се изясни градската идентичност, се изследва и общия разказ за града. Потенциалът за създаване на градски маркетинг на база на дефинираната идентичност на София  се анализира.

Public _life

Как софиянци оценяват живота в столицата?

Представително социологическо проучване, проведено в Стъпка 3 от работата по Визия за София, разглежда обстойно как гражданите на София определят и оценяват качеството си на живот в града и какви са нуждите, желанията и дефицитите им по отношение на средата и различните нейни компоненти. Изследвани са удовлетвореността на гражданите от…

OP_Tourism_North_Park

Може ли София да има зелени клинове?

Изследване в направление Околна среда на Визия за София разглежда и оценява възможностите за реализиране на зелените клинове на София, които да свързват различните зелени територии в града с планините около него. Изследването преминава през историческа справка, определяне на обхвата на зелените клинове, анализ и оценка на потенциалните им функции…

Public Space_Photo_Desislava_Kulelieva

Пешеходната свързаност в София

Изследване в направлението Градска среда в Стъпка 3 на общинската инициатива Визия за София създава цифров модел на пешеходната мрежа във вид на гео-база данни. Тя представя детайлно всички пешеходни отсечки на територията на град София и ги класифицира по типове. В нея са добавени и локации на публични обекти…

City Ameties_Photo_Desislava_Kulelieva

Къде са концентрирани сградите и хората в София?

Като част от Стъпка 3 на общинската инициатива Визия за София се провежда изследване на морфологията на града, което създава комбинирана база данни за сградите и демографията на София. Изследването обвързва информация за сградите от Кадастъра и от номенклатурите на панелните жилища, както и данни за населението от последното преброяване…

OP_Tourism_TIC

Какво разказва София на жители и гости?

В стъпка 3 oт подготовката на дългосрочна стратегия за развитие на Столична община – Визия за София се проведе изследване на идентичността на София. Изследването търси символите и историите, които имат силата и потенциала да станат основа на задание за силен градски бранд, който да позиционира успешно града като конкурента…

OP_Tourism

Каква култура търси и предлага София?

В направление “Идентичност и култура” в стъпка 3 на Визия за София се провежда качествено и количествено изследване на предлагането и потреблението на култура в различните части на града. Изследването прави преглед и анализ на културните събития в София и изследва нуждите и потреблението на култура на различни публики в…

Basic

Проектите от Хакатон за София – трета част

В третата статия за проектите от Хакатон за София ви представяме и останалите отбори, които взеха участие в събитието и работиха върху своите идеи за подобряване на живота в града чрез технологии. Някои от тях се фокусираха върху предоставените транспортни данни и анализираха ефективността на градския транспорт, а други решиха…

TH4_5457

Проектите от Хакатон за София – втора част

Представяме ви втората част от проектите на отборите, които взеха участие в Хакатон за София. Отборите „ArcNas”, „DoMyBest”, „BDBD.AI” и „Златна кола” избраха да използват предварително подготвените и предоставени от инициативата Визия за София разнообразни данни за града, и създадоха с тях – краудсорсинг платформа, ревитализирана културна визитка на София…

Hackathon_Opening

Победителите в Хакатон за София

Само за две денонощия участниците в Хакатон за София, организиран от Визия за София в края на миналата седмица в Бизнес инкубатора на София тех парк, разработиха 15 проекта, които търсят креативно използване на данните, събрани от инициативата, за подобряване на средата в града. Сред представените проекти бяха:  краудсорсинг платформа…

Hackathon_FBEvent

Хакатон за София – за данните и града

Знанието за състоянието на околната среда, трафика и финансите или за възприятията за качеството на живот в града е много важно, за да направим реалистични прогнози и да изведем амбиции за дългосрочното развитие на София, които да стъпват на факти. Визия за София е инициатива на Столична община за създаване…

manastirski

Карта и план за действие за Манастирски ливади-изток

Представяме ви картата на Манастирски ливади-изток, разработена от ОП „Софпроект – ОГП, за да служи като опорен план на квартала. Картата представя различни слоеве с данни за различни аспекти на градската среда и градоустройството на квартала, взети от разнородни източници на информация. Тя има за цел да представи съществуващото състояние,…

IMG_1327

Визия за София се включи в първия фестивал на ученето

По повод старта на учебната година Визия за София се включи в първия фестивал на ученето Free Sofia School. Фестивалът събра млади и активни хора на 8 градски локации, които се превърнаха в класни стаи с нестандартни учители.  В рамките на събитието екипът на Визия за София проведе обучение на…

Диалози_за_София_Облик_и_бизнес

Взаимовръзките между “Облик и бизнес” бяха обсъдени в събитие от поредицата “Диалози за София”

Tретото издание на поредицата от дискусии “Диалози за София, което се проведе вчера в галерия “Структура” в София, разгледа темите “Облик и бизнес” и как те си взаимодействат в града. Дискусията потърси стратегически предложения и идеи как можем да постигнем хармонична градска среда, които ще бъдат използвани в работата по…

dialogues_03

Диалози за София 03: Облик и бизнес

Tретото издание на поредицата от дискусии “Диалози за София” ще разгледа темите “Облик и бизнес” и ще постави фокус върху частната инициатива за реклама и търсене на разпознаваемост на бизнеса, и други негови намеси, като например местата за хранене, които използват и оформят градското пространство, и пряко влияят върху облика…

Desislava_Kulelieva

Теми на обществени дискусии в София

Аспект от работата по направление Идентичност и култура в стъпка 2 и 3 от създаването на Визия за София е посветен на обществените дискусии в града. За целта експертният екип започва разглеждане на провежданите обществени обсъждания и проблемите, на които най-често са посветени. Събраната информация показва, че в общественото пространство…

Fluca_FBCover

„Остави своята следа” във Визия за София

Тази седмица на 11 и 12 юли Визия за София гостува на австрийския културен павилион FLUCA на площад “Света Неделя”. Всеки посетител и минувач ще има възможност да поговори с екипа на Визията и да научи как да остави своята следа в създаването на споделена и дългосрочна стратегия за развитие…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Култура в периферията на града

Културата и нивото на културно предлагане и потребление са основен компонент в развитието на един град. Затова и проследяването на тяхното произвoдство и потребление е дейност с особена тежест в работата по Визия за София. В стъпка 2 от инициативата, екипът на тематично направление Идентичност и култура започва работа от…

Визия_за_София_небостъргачи_и_придвижване-e1530534512318

Над 100 човека участваха в „Диалози за София 01: Небостъргачи и придвижване”

Вчера в галерия Структура стартира серията от дискусии „Диалози за София”,  чието първо издание беше посветено на взаимосвързаността между планираните и реализирани бизнес зони и придвижването в града. Събитието започна с презентация на обработените от екипа на Визия за София данни по темите и продължи с дискусия с участието на…

business_screen

Развитие на пазара на офис площи в София

Визия за София стартира “Диалози за София” – поредица от дискусии по важни за Столична община теми, които целят да покажат значението на взаимовръзките между различни тенденции и градоустройствени практики в града, да представят обобщението на наличните данни, и да предизвикат и модерират информиран диалог, въвличайки представители на различни заинтересовани…

PostMuzeiko1300x400

Градът в представите на децата

В хода на работата по направление Хора, екипът на Визия за София се включва в инициатива на детския научен център Музейко и организираната от тях отворена градска работилница. Екипът използва поканата и предоставената възможност, за да проведе изследване сред децата под формата на игра. Тя е и естествено продължение на…