Туризъм

Откроява се мястото на туризма и връзката с културно наследство в контекста на градската икономика. Анализира се нуждата и текущата работа по разработване на туристически маршрути, информационни материали, туристическа инфраструктура. Работи се по идентифицирането на исторически периоди и други характеризиращи София черти от изключителна важност за разкриването на туристическия потенциал на града.

data

Данни от изследванията на Визия за София

В Библиотеката на Визия за София вече са публикувани всички данни, събрани в резултат от проведените в Стъпка 3 на инициативата изследвания. Липсват единствено данните от социологическото проучване за качество на живот, които съдържат лична информация. Можете да разгледате данните на следните линкове: Дигитализирани данни за компоненти и фактори на…

Public _life

Как софиянци оценяват живота в столицата?

Представително социологическо проучване, проведено в Стъпка 3 от работата по Визия за София, разглежда обстойно как гражданите на София определят и оценяват качеството си на живот в града и какви са нуждите, желанията и дефицитите им по отношение на средата и различните нейни компоненти. Изследвани са удовлетвореността на гражданите от…

Tourism

Конкурентните предимства на София като туристическа дестинация

В Стъпка 3 на Визия за София е извършено комбинирано социологическо и икономическо изследване за конкурентните предимства на София в туристическо отношение, което цели да събере необходима информация за работата по дългосрочната стратегия за развитие на града. Туризмът е изследван като един от най-бързо растящите сектори на софийската икономика, който…

sofia_tech

Как си влияят секторите в софийската икономика?

Eдно от проучванията в Стъпка 3 от създаването на дългосрочната общинска стратегия Визия за София изследва приоритетните икономически сектори в общината. В хода на анализите като такива са определени Информационните технологии, Бизнес услугите, Туризмът, Финансовите услуги, Развойната и изследователска дейност, Фармацията, Строителството и секторът на Транспорта и логистиката. Проучването изследва…

OP_Tourism_North_Park

Може ли София да има зелени клинове?

Изследване в направление Околна среда на Визия за София разглежда и оценява възможностите за реализиране на зелените клинове на София, които да свързват различните зелени територии в града с планините около него. Изследването преминава през историческа справка, определяне на обхвата на зелените клинове, анализ и оценка на потенциалните им функции…

OP_Tourism_TIC

Какво разказва София на жители и гости?

В стъпка 3 oт подготовката на дългосрочна стратегия за развитие на Столична община – Визия за София се проведе изследване на идентичността на София. Изследването търси символите и историите, които имат силата и потенциала да станат основа на задание за силен градски бранд, който да позиционира успешно града като конкурента…

TH4_5457

Проектите от Хакатон за София – втора част

Представяме ви втората част от проектите на отборите, които взеха участие в Хакатон за София. Отборите „ArcNas”, „DoMyBest”, „BDBD.AI” и „Златна кола” избраха да използват предварително подготвените и предоставени от инициативата Визия за София разнообразни данни за града, и създадоха с тях – краудсорсинг платформа, ревитализирана културна визитка на София…

Process

Проектите от Хакатон за София – първа част

В серия от статии ще ви представим проектите на отборите, които участваха в първия Хакатон за София и разработиха технологични решения, приложения и анализи, които целят да подобрят качеството на живот в града. Най-напред представяме отборите “БЛО”, “RAN”, “Peper Analysis” и “DayOff”, които избраха да използват данните, предоставени от Визия…

Hackathon_Opening

Победителите в Хакатон за София

Само за две денонощия участниците в Хакатон за София, организиран от Визия за София в края на миналата седмица в Бизнес инкубатора на София тех парк, разработиха 15 проекта, които търсят креативно използване на данните, събрани от инициативата, за подобряване на средата в града. Сред представените проекти бяха:  краудсорсинг платформа…

Диалози_за_София_Облик_и_бизнес

Взаимовръзките между “Облик и бизнес” бяха обсъдени в събитие от поредицата “Диалози за София”

Tретото издание на поредицата от дискусии “Диалози за София, което се проведе вчера в галерия “Структура” в София, разгледа темите “Облик и бизнес” и как те си взаимодействат в града. Дискусията потърси стратегически предложения и идеи как можем да постигнем хармонична градска среда, които ще бъдат използвани в работата по…

Desislava_Kulelieva

Теми на обществени дискусии в София

Аспект от работата по направление Идентичност и култура в стъпка 2 и 3 от създаването на Визия за София е посветен на обществените дискусии в града. За целта експертният екип започва разглеждане на провежданите обществени обсъждания и проблемите, на които най-често са посветени. Събраната информация показва, че в общественото пространство…

Tourism1300x400 (1)

Образът на София в туристическите брошури

Аспект от работата по направление Идентичност и култура в стъпка 2 от създаването на Визия за София е посветен на туристическата идентичност на града. За целта екипът започва изследване на туристическите материали, които се разпространяват в града в момента. Специалистите от културния център на СУ – част от този екип,…

AirBnB1.9-1

Навлизането на AirBnB в София

Част от работата на експертен екип Икономика от стъпка 2 на Визия за София е анализ на различни трендове в туризма и в частност – навлизането на AirBnB в столицата и динамиката на конкуренцията с традиционното хотелско настаняване. AirBnB предлага интернет платформа, чрез която е възможно да се осъществява настаняване…

Lowcost-400x400

Как расте туризмът в София?

В Стъпка 2 от създаването на Визия за София експертен екип Икономика работи по събирането на всички съществуващи данни за потока на туристи в София. Анализът на данните закономерно отчита ръст в различни направления като брой посетители, реализирани нощувки, обслужени полети, заетост на хотелската база. През последните години градът привлича…