Предприемачество и иновации

Иновации е една от основните теми, чрез които се разкрива икономиката на споделянето и интегрирането на нови технологии във вече съществуващи сфери като транспорт и управление в града. Технологиите и иновациите се определят като основен устойчив генератор на брутен вътрешен продукт. Темите за високотехнологичните производства и бизнесите с най-висока добавена стойност, инвестициите в научни паркове, синергията между бизнес и висши училища в рамките на общината се извеждат като стратегически приоритети за развитието на града. Разучава се възможността за кофинансиране на технологични изследвания и за комерсиализация на иновациите и достигането им до бизнеса. Разглежда се в детайл предприемаческата екосистема в града, насърчаването на предприемачеството, възможностите за дялово и рисково финансиране, условията за социално предприемачество.

data

Данни от изследванията на Визия за София

В Библиотеката на Визия за София вече са публикувани всички данни, събрани в резултат от проведените в Стъпка 3 на инициативата изследвания. Липсват единствено данните от социологическото проучване за качество на живот, които съдържат лична информация. Можете да разгледате данните на следните линкове: Дигитализирани данни за компоненти и фактори на…

econ_profiles

Икономика на районите в Столична община

Изследване в Стъпка 3 от работата на общинската инициатива Визия за София разглежда икономическите профили на районите на Столична община. Проучването цели да обобщи и анализира икономическите данни на ниво административен район на общината, да идентифицира уникални и споделени характеристики на районите, и да анализира специфичните причини за дисбаланси в…

TH4_5457

Проектите от Хакатон за София – втора част

Представяме ви втората част от проектите на отборите, които взеха участие в Хакатон за София. Отборите „ArcNas”, „DoMyBest”, „BDBD.AI” и „Златна кола” избраха да използват предварително подготвените и предоставени от инициативата Визия за София разнообразни данни за града, и създадоха с тях – краудсорсинг платформа, ревитализирана културна визитка на София…

Process

Проектите от Хакатон за София – първа част

В серия от статии ще ви представим проектите на отборите, които участваха в първия Хакатон за София и разработиха технологични решения, приложения и анализи, които целят да подобрят качеството на живот в града. Най-напред представяме отборите “БЛО”, “RAN”, “Peper Analysis” и “DayOff”, които избраха да използват данните, предоставени от Визия…

Hackathon_Opening

Победителите в Хакатон за София

Само за две денонощия участниците в Хакатон за София, организиран от Визия за София в края на миналата седмица в Бизнес инкубатора на София тех парк, разработиха 15 проекта, които търсят креативно използване на данните, събрани от инициативата, за подобряване на средата в града. Сред представените проекти бяха:  краудсорсинг платформа…

Hackathon_FBEvent

Хакатон за София – за данните и града

Знанието за състоянието на околната среда, трафика и финансите или за възприятията за качеството на живот в града е много важно, за да направим реалистични прогнози и да изведем амбиции за дългосрочното развитие на София, които да стъпват на факти. Визия за София е инициатива на Столична община за създаване…

Диалози_за_София_Облик_и_бизнес

Взаимовръзките между “Облик и бизнес” бяха обсъдени в събитие от поредицата “Диалози за София”

Tретото издание на поредицата от дискусии “Диалози за София, което се проведе вчера в галерия “Структура” в София, разгледа темите “Облик и бизнес” и как те си взаимодействат в града. Дискусията потърси стратегически предложения и идеи как можем да постигнем хармонична градска среда, които ще бъдат използвани в работата по…

Public life_MG_9575_Десислава_Кулелиева

Реклама, бизнес и облик на града

В търсене на балансирани и хармонични решения, ще разгледаме подходите на няколко града към рекламата и присъствието на бизнеса в градската среда – предприемат ли мерки за регулацията ѝ и как ги прилагат, през какъв процес са преминали и до какви резултати са довели. Ще опишем също така правилата и практиките в София, за да дадем основа за въпроса в каква посока бихме искали да продължи да се развива регулацията в нашия град.

dialogues_03

Диалози за София 03: Облик и бизнес

Tретото издание на поредицата от дискусии “Диалози за София” ще разгледа темите “Облик и бизнес” и ще постави фокус върху частната инициатива за реклама и търсене на разпознаваемост на бизнеса, и други негови намеси, като например местата за хранене, които използват и оформят градското пространство, и пряко влияят върху облика…

Еnergetika_Rashid_Rashid

Енергийно развитие на СО

В Стъпка 2 от създаването на Визия за София експертен екип Икономика работи по оценка на енергийното развитие на Столична Община (СО) чрез събиране на информация и изследване на актуалните стратегически документи по теми, свързани с енергетиката. Извършените изследвания и анализ имат за цел да определят потенциални възможности за подобряване…

Screen Shot 2018-05-30 at 4.27.17 PM

Възможни терени за градско земеделие в София

В резултат от сътрудничеството на „Визия за София“ с граждански инициативи за развитие на градско земеделие в София, ОП Софпроект – Общ градоустройствен план разработва карта показва терени в София, които са подходящи за градско земеделие. Четири работни групи към инициативата работят в продължение на няколко месеца по издирване и…

PostKnowledge

Какво знаем за икономическите предимства на София?

Като столица София е основен стопански център на страната, предоствяйки редица възможности за работа и професионално развитие. Кои обаче са силните и слаби страни, възможностите и заплахите за иконимиката на града? На някои аспекти от тези въпроси отговори дава обобщената информация в доклад по направление Икономика от Стъпка 2 от…

PostEmployment400x400

Предприемаческа и иновационна екосистема на София

В доклада на направление Икономика от стъпка 2 на Визия за София се анализира предприемаческата и иновационната екосистема в града, като се преглежда обезпечеността с участници, техните взаимовръзки и цялостното ниво на средата. Използвана е методологията на фондация “Кауфман”, която търси да отговори на въпроси като: “Как измервате вашата предприемаческа…